SERVICE
Bright
- UX UI
- Branding
- Logo
CLIËNT
JAAR
2022
Brandium stelt vooruitstrevende ondernemers in staat om hun groei te versnellen met een hoge toegevoegde waarde. We bouwen en groeien (on)bekende start-ups uit tot volwaardige marktleiders.
We versterken de ideeën en pioniers waar we in geloven, door schouder aan schouder te werken om hun visie tot leven te brengen.
De nieuwe brand identity van Bright wordt gekenmerkt door het gebruik van een levendig palet van complementaire pasteltinten voor meer contrast. De hele branding legt de nadruk op de mens door middel van een reeks foto’s, op maat gemaakte iconen en de creatie van kleine handgetekende illustraties om de nieuwe visual identity te versterken en te verrijken.
Het kleurenpalet is in twee verschillende fasen ontworpen. Sterke en levendige kleuren worden gebruikt als het voornaamste palet, vervolgens zijn zachtere variaties toegevoegd om het algehele effect te egaliseren.
De sterke kleuren, die in het oog springen, dragen en begeleiden de marketingelementen, terwijl de pastelkleuren meer geassocieerd zullen worden met sectieachtergronden of illustraties. De ronde typografie met een lichte schreef brengt een gevoel van zachtheid en spreekt daardoor de juiste doelgroep aan.
Bright is een podcast gestart in 2020 waar het doel is om een plek te bouwen waar verhalen worden verteld, ervaringen worden gedeeld, een podcast waar sprekers zichzelf laten zien als (kwetsbare) mensen, sprekend tot het publiek overal ter wereld. De meest diepgaande en meeslepende verhalen over uiteenlopende onderwerpen.