Waarom je dit jaar zou moeten investeren in een nieuwe website

Hier zijn 3 redenen waarom we denken dat je zou moeten investeren in een nieuwe website in 2020, en waarom het de eerste stap is om echt serieus werk te maken van het digitaliseren van al je marketinginspanningen.

 

Je website biedt een slechte ervaring voor gebruikers die ‘on the move’ zijn

Het aantal mobiele gebruikers is het afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen.

In 2008 voorspelde marketinganalist Mary Meeker dat in 2014 de smartphones het desktop/laptopgebruik zou inhalen. Ze had helemaal gelijk! deze voorspelling werd namelijk al eind 2013 bereikt. In juli 2015 werd er een ander rapport uitgevoerd, waarin werd vastgesteld dat de tijd die wordt besteed aan het surfen op het internet op mobiele apparaten (gemiddeld) 4,3 uur per dag bedraagt, t.o.v. 2,8 uur op desktops en laptops.

 

De bovenstaande statistieken laten zien dat we zowel wanneer we “on the move” zijn als wanneer het gevoel ons meeneemt, wij impulsief zoeken naar diensten die we nodig hebben, foto’s liken en producten kopen we die vaak niet eens nodig hebben. Vaak gebeurt dit op de bank terwijl je Netflix serie aanstaat en ondertussen je thee koud wordt. Herkenbaar?

 

Waarom is dit een reden om te investeren in een nieuwe website?

Als onderneming of ZZP’er kun je de verandering in de manier waarop mensen websites gebruiken niet links laten liggen. Je moet ervoor zorgen dat je website er geweldig uitziet en een vlekkeloze gebruikerservaring (UX) biedt op mobiele apparaten (en natuurlijk) ook op alle overige apparaten. Potentiële klanten verliezen – dat willen we niet.

Als je website langer dan een jaar geleden is vernieuwd, is het ook de moeite waard om op te merken dat Google al een tijdje is begonnen met het uitrollen van de “Mobile First Index”. Omdat de meeste mensen nu vanaf hun telefoon op het web surfen, begint Google te bepalen waar je site staat op basis van de manier waarop je website op mobiel, in plaats van op de desktop, rangschikt.

Zelfs als je huidige website responsive is en zich aanpast als je hem op verschillende apparaten bekijkt, en bijvoorbeeld in 2017 is gemaakt, dan is de kans groot dat er verbeteringen kunnen worden aangebracht nu we meer weten over de manier waarop gebruikers met responsive websites omgaan en steeds meer op zoek zijn naar een ‘user experience’.

We zien daarom dit jaar als het perfecte moment om je website nieuw leven in te blazen om mobiele gebruikers op de eerste plaats te zetten.

 

De inhoud van je website communiceert niet meer de juiste boodschap

Content en SEO, vaak het laatste stukje van de puzzel in een webdesign project, terwijl dit eigenlijk een van de belangrijkste elementen van je website zou moeten zijn. Waarom?

Omdat krachtige woorden en goed geformuleerde zinnen een grote rol spelen bij het omzetten van je websitebezoekers in klanten. Koppel een geweldig design met geweldige inhoud en je bent al een eind op weg.

 

Wat is dan het probleem met content op websites?

Het wordt niet regelmatig aangepast en geüpdatet, dus het zorgt ervoor dat je website stil komt te staan, en kan zelfs een totaal andere boodschap afgeven dan dat je bedoeling was.

Bijvoorbeeld: “We zijn opgericht in 2015 en bieden consultancy aan kleine bedrijven”. In plaats daarvan kun je beter een boodschap overbrengen op een manier die de problemen van je klanten in kaart brengt, zodat jij het reilen en zeilen van je klant kunt vergemakkelijken.

 

Waarom is dit een reden om te investeren in een nieuwe website?

Content is zeker nog steeds online de baas , in 2019 was dit meer dan ooit tevoren, dus een website hebben die het je supereenvoudig maakt om moeiteloos nieuwe content toe te voegen is essentieel als je wilt dat je website dit jaar een succes wordt.

Een website laten herontwerpen is ook het perfecte moment om je boodschap te herbeoordelen en je content te herschrijven om ervoor te zorgen dat het aansluit bij je doelgroep.

Onze tip is om er ook voor te zorgen dat als je dit jaar je website laat vernieuwen, je een makkelijk te gebruiken CMS (Content Management Systeem) kiest en veel werk maakt van het finetunen van je content en ervoor zorgt dat deze van hoge waarde is voor je prospects.

Kunnen bezoekers nuttige informatie vinden op je website? Informatie die waardevol genoeg en overtuigend genoeg is om contact op te nemen?

 

Ben je toe aan een winstgevende website met de laatste technologieën? Of wil je ons simpelweg beter leren kennen?

Stuur ons een e-mail naar [email protected]