De SEO reality check

Een aantal weken geleden sprak ik met een makelaar over de manier waarop zijn SEO specialist beloofde om zijn website een toppositie op Google te bezorgen.

“Dat is indrukwekkend zeg,” zei ik.

“Hoe zit het dan met alle andere 10.000 SEO specialisten die hetzelfde beloven aan hun makelaarsklanten? Hoe kunnen ze allemaal hun klanten die nummer 1 positie beloven?”

Toen drong het tot hem door dat het gewoonweg niet klopte.

Het geheim is dat ze hoogstwaarschijnlijk zullen proberen om hun klanten te rangschikken voor een of andere vage sleutelzin als “Huis huren in Amsterdam”, die een verbazingwekkende 0 (ja, nul) zoekopdrachten per maand krijgt.

Vergelijk dat eens met “Makelaars in Amsterdam”, dat 5.400 zoekopdrachten per maand krijgt, en “Makelaar”, dat ruim 12.100 zoekopdrachten per maand krijgt.

Een pagina op je website hoog op Google krijgen kan natuurlijk grote voordelen hebben. Gemiddeld hebben de top drie pagina’s voor een bepaald zoekwoord een click-through rate (CTR) van 40%, 12% en 8%, maar als niemand of heel weinig mensen op zoek zijn naar de trefwoorden waarvoor je geoptimaliseerd bent, dan is het beter om die investering niet te doen.

Er zijn een aantal manieren om alles uit je website’s SEO te krijgen en hoog te ranken binnen de organische zoekresultaten van Google, Bing en Yahoo.
Wil je hier meer over weten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder!