Denk nu eens na over je website. Ben je er trots op of wil je het liever verbergen voor (potentiële) klanten? Als het antwoord is om het te verbergen, dan is het nu zeker tijd om na te denken over een nieuwe website voor je onderneming.
Maar zelfs als je website er in jouw ogen goed uitziet, kan het zijn dat hij nog steeds aan een herontwerp toe is. Inderdaad, als je de afgelopen drie jaar geen update hebt gehad of als je website last heeft van een of meer van de zeven onderstaande problemen, dan zou een herontwerp van een nieuwe website bovenaan je to-do-lijstje moeten staan.
Je website is niet responsive
Terwijl vroeger websites misschien ontworpen waren om alleen op een computer te worden gebruikt, zullen de meesten van ons tegenwoordig al het online speurwerk op een smartphone of tablet doen. Dus als je website niet responsive is, wil dat zeggen dat de weergave zal veranderen op andere apparaten naar grootte van het scherm en zullen je bezoekers het lastig vinden om op je website te bekijken en te navigeren.
Door deze slechte navigatie, zul je merken dat je bezoekersaantallen zullen beginnen te dalen. Met zo’n zwakke gebruikerservaring gaan deze bezoekers simpelweg door naar een van je concurrenten die een betere, responsieve website hebben.
Erger nog, naast het verliezen van potentiële klanten, kan ook je ranking op Google worden beïnvloed. Dat komt omdat, wanneer je website niet reageert, Google je website zal aantasten als een website met een slechte inhoud. Dit resulteert in een lagere score van de zoekmachine en dus moeilijker vindbaar.
Je website is zoooo traaaaaag
Snelheid is alles, want consumenten willen binnen enkele seconden op een website komen en de informatie vinden die ze zoeken. Dat betekent dat als je website langzaam laadt en langzaam navigeert, deze bezoekers je website waarschijnlijk zullen verlaten en elders gaan kijken.
Er zijn een aantal redenen waarom de snelheid van je website traag kan zijn, zoals:
- De reactie van de server is traag (hosting)
- Meerdere omleidingen (redirects)
- Er zijn te veel plugins ingeschakeld
- Niet-geoptimaliseerde foto’s
- Content worden niet gecached
- Door een website te laten herontwerpen, zou je echter de snelheid van je website juist moeten kunnen verbeteren.
De branding is niet consistent
Het maakt niet uit wat je bedrijfstak is, je branding is alles. Daarom besteden velen van ons veel tijd en investeringen aan het actueel houden van onze branding. Alleen je social media kanalen updaten is niet voldoende, daarom vergeten velen de website te updaten als het gaat om nieuwe lettertypes, afbeeldingen, illustraties en kleuren.Wees dus altijd consistent in het gebruik hiervan.
Als een klant ziet dat je website niet is geüpdatet om je huidige branding te weerspiegelen, kan dit ertoe leiden dat deze klanten denken dat je onderneming in de knel zit of het idee dat men maar wat doet bij onderneming X.
Onthoud altijd dat je website een van je grootste marketinginstrumenten is, dus het niet up-to-date houden van je website is een enorme fout die je kunt maken.
Er zijn veiligheidsproblemen
Hoewel het duidelijk kan zijn dat een website verouderd is of niet reageert, zien we vaak de veiligheid van de website over het hoofd. Inderdaad, veel ondernemers realiseren zich niet dat er een veiligheidsprobleem is met hun site totdat ze gehackt worden of spam binnen komt stromen waar je niet om hebt gevraagd.
Door je website om de paar jaar te laten herontwerpen en ervoor te zorgen dat je zaken als een SSL-certificaat hebt, houd je je website en je klanten veilig. Bovendien zal het hebben van een SSL-certificaat ook helpen bij het bepalen van je Google ranking.
Je hebt een slechte conversiepercentage
Hoewel we de neiging hebben om ons te richten op onze site ranking en digitale marketingstrategie om leads op onze website te krijgen, zijn deze leads zinloos als ze niet worden omgezet in sales. Dus, als je een lage leadconversie hebt, kan het zo zijn dat je website de grote boosdoener is.
Overweeg hier een herontwerp van een website en werk dan aan kleine veranderingen om te zien wat wel en niet werkt voor je leads.
Het ontwerp is zwaar verouderd
Soms is het echter gewoon duidelijk dat je website opnieuw moet worden ontworpen, omdat hij er alleen maar gedateerd uitziet. Misschien is het je keuze van afbeeldingen of lettertypes, of misschien heb je plugins die een paar jaar geleden populair waren, maar die nu alleen nog maar benadrukken hoe oud je website is.
Naast de vormgeving van je website, kan het zijn dat je website niet langer een weerspiegeling is van je onderneming. Misschien bied je nu nog veel meer diensten aan of heb je nog veel meer referenties die je graag in de schijnwerpers wilt zetten. Hier kan een herontwerp van je website er toe bijdragen dat je website een goede reflectie is van wat je bedrijf betekent.
Je hebt geen digitale strategie
Een digitale marketingstrategie is essentieel voor elk bedrijf om te slagen in een modern tijdperk, en je website is het centrale punt van waaruit al die strategieën samenkomen. Denk maar eens na, als je een geweldige social media campagne creëert, zal je doel zijn om deelnames, betrokkenheid en nieuwe volgers te krijgen – wat uiteindelijk zal leiden tot meer verkeer op je website.
Hetzelfde geldt voor het maken van een website blog of een e-mail nieuwsbrief. Ja, de inhoud kan gaan over een recept of de voordelen van een bepaald product (afhankelijk van je activiteiten), maar het doel is altijd hetzelfde, om meer websiteverkeer te krijgen.
Omdat een digitale marketingstrategie gericht is op websiteverkeer en -conversie, zou je -als je geen strategie hebt- misschien nooit hebben nagedacht over het herontwerpen van je website. In plaats van “lekker laten zoals het is”, zou je moeten nadenken over een herontwerp maar ook tegelijkertijd bezig zijn met een digitale marketing strategie.
Als je denkt dat je website misschien een (her)ontwerp nodig heeft of je bent gewoon op zoek naar advies over hoe je een betere gebruikerservaring kunt maken met een betere conversies van leads, neem dan vandaag nog contact op met Brandium.